Frågor och svar

1Vad betyder det att ni arbetar i ett team?
Det betyder att vi jobbar i en grupp på tre eller två personer. Det är kostnadseffektivt för kunden samt att personalen kan hjälpa varandra direkt på plats.
2Jobbar ni alltid i ett team?
Oftast
3Varför jobbar ni i ett team?
Vi tycker om att jobba tillsammans eftersom det är mycket roligare och motiverande än att jobba själv. Jobbet går också smidigare. Dessutom funkar det bra med kunder som brukar vara hemma och vill ha välstädat hem på kortare tid än det brukar ta för en person. Har man t.ex. småbarn hemma är det extra viktigt att man klarar av tidsramar så att bostadsutrymmet kan användas så snart som det är möjligt.
4Är det alltid samma personer som städar hos mig?
Jo, det är oftast samma personer som städar hos dig. Våra ambitioner är att städningen alltid utförs av samma personer. Om någon blir sjuk ska en annan person komma med den som du redan känner.

1Eftersom ni jobbar i team, betalar jag per person eller per timme?
Du betalar alltid per timme, oavsett hur många som arbetar med städningen.
2Varför betalar jag för ex. 4 timmar när två personer utfört sitt arbete på 2 timmar?
Det är enkel matematik: EXEMPEL 1: För en person behövs fyra städtimmar. För två personer delar man fyra timmar. 1 person (2 timmar) + 1 person (2 timmar) = 4 timmar EXEMPEL 2: När det kommer tre personer som städar på fyra timmar då delar vi fyra timmar på de tre personer. 1 person (1 tim, 20 min) + 1 person (1 tim, 20 min) + 1 person (1 tim, 20 min) = 4 timmar
3Har ni någon bindningstid?
Nej, vi har ingen bindningstid. Vi tycker att det är självklart att en nöjd kund som är nöjd med städfirmans tjänster vill fortsätta med att anlita oss. Det ger oss motivation och vind i ryggen. Att alltid serva våra kunder.
4VIlka betalningsätt gäller?
Om du har ett kundabonnemang betalar du städföretaget Cleanteams faktura i slutet av månaden. För övriga arrangemang gäller betalningsvillkor 14 dagar från fakturadatum.

1Vad är det som är viktig att tänka på innan städtillfälle?
Om du vill spara tid, plocka undan så att ständing går smidigare.Fundera också lite över dina önskemål och eventuellt notera det som är viktigt för just dig att vi åtgärdar.
2Jag är inte nöjd med städning. Hur ska jag reklamera?
Reklamation ska göras via epost inom 24 timmar. Förklara i mailet vad du inte är nöjd med. Ta ett kort på det som är fel och bifoga i mailet. Du kan också sms:a oss. Vi kontaktar dig för att komma överens angående reklamation. Om du har ett kundabonnemang förbättrar och åtgärdar vi städning vid nästa städtillfälle.
3Om någonting går sönder?
Vi har Ansvarsförsäkring upp till 10 miljoner kronor. Om någon person har råkat förstöra någonting vid städtillfället, meddela oss omgående så kommer vi överens hur vi gör.

PRISFÖRFRÅGAN